Grangerovský syndrom

Tento článek mi Lebel poslala už dávno, chtěla jsem ho tu dát tehdy, ale zapomněla jsem na něj a teď mi ho poslala znovu, tak vám ho sem teda vkládám 🙂

Lékařská studie – Grangerovský syndrom:
Chorobně protivná vzdělávací porucha projevující se nezvladatelnou touhou po nejlepších školních výsledcích.
Poprvé byla popsána u jedenáctileté Hermiony Grangerové v knize Harry Potter.
Příznaky:
– neustálé nutkání učit se
– pronášení výhružných vět spolužákům: Jak je to možné že se na to už nepřipravujete. Nestihnete to, máte na to už jen půl roku.
– neopodstatnělá obava časové tísně (pacient si myslí že nestíhá i když na to má několik dní dokonce i měsíců)
– pacient si nedokáže dát pauzu od učení, protože má pocit že by nestíhal
– chlubení se školními výsledky, zvlášť nechutné jsou věty typu:
Napsala jsem tam všechno. Všechny otázky mám správně. Bylo to velmi lehké.
– přetlak vědomostí (postiženému zpravidla nestačí při testu ani tři papíry, aby napsal všechno co ví a ke zděšení profesorů se dožaduje dalších listů*).
– vypracovávání si učebního plánu
– poučování spolužáků (tzv. pepřivý příznak**)
– příprava na vyučování i během školních přestávek
– při položení otázky profesorem třes, neklid, neustálá tendence se hlásit, výkřiky typu: Já to vím.
– neustálé nabídky spolužákům doučovat je, i když o to nikdo nestojí
– slintání, mlaskání o podivné vzrušení při vstupu do školní knihovny
– snaha o dokonalost
– nervozita ze zkoušek a z ostatních spolužáků, kteří se méně učí
– někdy mírná podlézavost nadřízeným a neustálá potřeba vycházet s mimi dobře
Nejčastější pacienti:
– častěji dívky
– perfekcionisti
– neurotici
– anorektici
– chorobní poctivci
– lidé kteří se v kolektivu projevují jako trdla a snaží se to vylepšit
(to je tedy vylepšení jak z nosu***)
– depresáci
– rádoby intelektuálové
Léčba:
Velmi obtížná, téměř nemožná, v literatuře se popisují pouze krajní léčebné směry tzv. Snapeova nebo Malfoyova metoda. Průběh této léčby je však pro postiženého velmi nepříjemný (asi jako když snídáte penicilin).
Nástroje těchto metod:
– přehlížení postiženého
– na jeho hlášení se zásadně nereagujeme
– pokud začne křičet že něco ví umlčet ho (nejčastěji se používá věta: Vás jsem se na nic neptal.
– v případě neuposlechnutí pacienta sankce v podobě trestů, strhávání bodů, zhoršení známky za nekázeň
– nadržování tupějším spolužákům
– hlasité vyjadřování pochybností o duševním zdraví pacienta
(Ten pitomej šprt už se zase hlásí. Je to blázen, podívejte už popisuje třetí papír!!!)
V praxi se nedoporučuje tuto metodu používat. (mimochodem stejně by k ničemu nevedla).
Jako částečná terapie se doporučuje postiženého trochu rozptýlit (pokud se ovšem zrovna neučí) a v případě vlastních neznalostí nebo studijních obtíží si k němu přijít pro radu, uvidíte jak mu stoupne sebevědomí (bohužel).
Vypracovala :
Lucie Růžičková
PS: Teď mě omluvte, jdu se učit.
Vysvětlivky – Kateřina Loeblová
Lucka (autorka) ani tak nepopisovala Hermionu, jako spíš samu sebe. :-))
*Narážka na jednu písemku z práva (nebo ekonomiky), kdy nám profesor řekl, aby jsme to stručně popsaly, a když ho Lucka žádala o třetí nebo čtvrtý papír, vypadal dost vyděšeně a nechápavě.
**Máme ve třídě spolužáka, který má přezdívku Elvis a když má (obávaný) referát, obvykle obsahově pětiminutový, koktá ho minimálně dvacet minut, jako Neville před Snapem, a přeskakuje od jednoho k druhému, jak hyperaktivní dítě. S jeho vysvětlováním čehokoli je to stejné. Odtud pojmenování „Příšerná Elvisova přednáška“ zkráceně PEPŘ.

***To má z nějakého filmu nebo od Cimrmana.

Blanch

candita.cz

bíglofil | wowkař | mangacvok | pisálek | grafický magor | metalák | rozhodně pako ... Smrdím tady od roku 2002 a smrdět budu dál!

46 komentáře “Grangerovský syndrom

  1. jéé, já mam první komentář !… tedy… je dost výstižné a celé mi to připomíná jednu spolužačku ze základky :0)

  2. Eillen: já taky ne, já to rovnou vykřikla, jelikož na mě učitelé začali používat ignoraci… :))

  3. Madelein tak to já vůbec. Já věděla, že to vím, učitelé taky, tak jsme se vzájemně ignorovali a až u zkoušení nebo testu jsem jim to nandala

  4. Jo. Já taky nejsem zrovna pilný žák. Nějaký písemky mě fakt nevzrušujou, pokud mi nehrozí čtýra, tak na to prdim. A když se na to pak kouknu v buse a před hodinou a dostanu lepší známku než 3, tak zírám jako totální pako a kolikrát nepotřebuju ani ten jeden papír na to co vim. Holt každej se nemůže furt učit a vim rozhodně lepší využití drahoceného času.

  5. Jo chci dodat, že jsem se nikdy na nic neučila a jen poslouchala výklad. Takže já jsem takový exůtek. Jen na jeden přemět jsem se šprtala jako Grangerová a to byla biologie a vytáhla jsem ji ze čtyrky na jedničku: To byl také můj jediný pořádný úspěch :))

  6. Ja naštěstí Grangerovskym syndromeme(snad netrpím…)možná weasleovským-rodiče mě někdÿ dost nechu tně IGNORUJOU!!!(hlavně,kdyš chcu něco koupit:-))

  7. Já to mám na co svést… já mám takový mírně jetý geny po mém "milovaném" tatínkovi… :)))

  8. ach jo,uš vodejždím..tak se mějte děcka,12 dni budu v belgii…pište povídky,pokráčka,at mám co číst!se mějte…pá

  9. Tak nevím. Jsem tak něco napůl. Hlásim se sice skoro vždycky, ale na písemku mi obvykle stačí to, co dostanu (nesmí to být miniaturní papírek) a učim se až před krizovou písemkou nebo zkoušením.

  10. No tak tohle na me vubec nesedi. Ja nejspis trpin syndromem freda a george weasleovych-nedavam pozor, nebo se bavim. Jednou,kdyz jsem se vhodine hlasite rozesmala, to uz ucitelka nevydrzela a nechala me delat 100 drepu (fyzika) 🙂 . A tvrdila, ze aspon bude klid. Ale znamky mam celkem dobre-proste se ucit nepotrebuju.

  11. Tak to ja nejsem. Vzdy kdyz se mam uct musim se do toho nutit a zacinam s tim na posledni chvili…. alebo se na to uplne vyflaknu. Nechapu jak jsem mohla zmaturovat… 🙂

  12. hm to ja napriklad tahaky takmer nikdy nepouzivam(aj ked je prvda, ze nikedy sa zidu), ja vsak verim hlavne v moju obdivuhodnu schopnost naucit sa lubovolne mnozstvo uciva cez prestavku pred hodinou(inymi slovami ucim sa len, ked musim):)))))

  13. asi trpím Grangerovským syndromem,pomoooooc….Blanch neuvažovalas někdy o tom ,že napíšeš nějakou povídky na téma Eragona a Eldesta?Znáš tyhle knížky?

  14. tak jo, aspoň vím, že to není nijak vážné, já se totiž zásadně nehlásím, i když zkoušek se bojím, ale na maximální učení jsem příliš líná… ještě byste mohly zpracovat něco o lenoších (mě) nebo knihomolech (též o mě…tedy abych věděla přesně, jestli jsem knihomol…většina tvrdí že jo, mě příjde že ne). PS bylo moc pěkný :D dobře jsem se pobavila

  15. kadla znám, ale nečetla jsem je, takže neuvažovala. Ale přečíst si je chci.

    Mia to by byl Weasleyovský syndrom (lenoši) a Snapeovský syndrom (knihomol) ..každopádně by oba dva pro mě pasovaly taky :))

  16. jsem si jistá ,že se ti budou líbít…jsem hledala povídky na toto téma otiž a našla jsem jen jednu a ta byla erotická,takže po 2 řádcích na kterých jsem zjístila její erotičnost jsem z ní odešla…

  17. kadlo já už jsem na tu knihu četla plno recenzí a plno lidí si ji vychvaluje, ale v knihovně není a tad yu nás stojí pět stovek a to je pěkná pálka. Taky neznám nikoho, kdo by mi ji půjčil. Holt si počkám na Vánoce :))

  18. taj já teda určitě grangerovskym syndromem netrpím.

    nehlásím se (bolí z toho ruka a stejně mě učitel nevyvolá),neučím se (maximálně před nějakou velkou písemkou a nebo před vyzem) a nechstám se do školy,já to tam totiž vždycky nahážu než du do školy

    jo a absolutně nechápu ty co se učijou jenom tak prostě aby je učitel náhodou nevyvolal.to je prostě děs!!!

    joa ještě sem zapomněla že nepišu ukoly.to já vždycky přindu do školy a od chytrejch lidiček si to opišu.

  19. taj já teda určitě grangerovskym syndromem netrpím.

    nehlásím se (bolí z toho ruka a stejně mě učitel nevyvolá),neučím se (maximálně před nějakou velkou písemkou a nebo před vyzem) a nechstám se do školy,já to tam totiž vždycky nahážu než du do školy

    jo a absolutně nechápu ty co se učijou jenom tak prostě aby je učitel náhodou nevyvolal.to je prostě děs!!!

    joa ještě sem zapomněla že nepišu ukoly.to já vždycky přindu do školy a od chytrejch lidiček si to opišu.

  20. jé sorry já to poslala 2.ale já nevím proč ted' se mi to jaksi seká.prostě to nejde odeslat a napíše se tam :chyba:platnost komentáče vypršela a ještě cosi ale to už nevi co

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..