2. kap. – Profesorka Morisnová

Druhý den, když šli ráno na snídani, jim prefektové rozdali rozvrhy hodin.
„Tak, první hodina je Bylinkářství. Paecy Cornwell z pátého ročníku říkal, že Prýtová je fešanda,“ cenil zuby Sirius.
„Hmm,“ přitakal James „to uvidíme. Co mě fakt ale děsí, je to Přeměňování se Zmijozelem. Příšerná kombinace!Umíš si to představit ?“
Sirius s Remusem přikývli.
První hodinu Bylinkářství trávili ve skleníku číslo jedna. Jelikož to byla první hodina, nečekalo je nic strašného. Celá třída už byla shromážděna, ale profesorka pořád nikde. Po chvíli se ale dostavila.
„Myslím, že Cornwell měl pravdu,“ usmíval se James.
Před nimi stála malá, ale pohledná mladá žena s černými kudrnatými vlasy.
„Ta tu nejspíš není dlouho,“ špitl Sirius.
„Dobrý den třído. Jsem profesorka Prýtová a budeme spolu mít hodiny Bylinkářství. Dnes se budeme bavit spíše o tom, co od vás budu očekávat a co budeme dělat.“
Do konce dvouhodinovky si povídali. Pak následovala přestávka na oběd a potom již očekávané Přeměňování.
James se Siriusem si sedli do poslední lavice a před ně si sedl Remus s Petrem. Petr si pomalu začínal zvykat.
Kolem jejich lavice prošel Lucius Malfoy, který si chtěl také sednout, co nejdále, ale jak zahlédl Remuse, pravil Goyleovi: „Před takového nuzáka si sedat nebudu!“
V tom ale Siriusovi došla trpělivost, vyskočil na nohy: „Cože jsi to řekl ty hade ?! Zopakuj to!“
Kdyby ho Remus s Jamesem nechytili, vrhl by se na něj.
„Ještě jednou ty odporná kryso a uvidíš, co s tebou provedu!“ křičel na Malfoye, který beze slova odešel.
„Kašli na něj Siriusi, je to jen namyšlený zbohatlík a srab!“ uklidňoval ho James. Když si nakonec sedl, tak se Sirius uklidnil, ale nespustil z Malfoye oči.
„Díky, že ses mě zastal Siriusi, ale to nebylo nutné ..,“ otočil se na něj Remus.
„Nebylo nutné ? Parchant jeden. Nikdo nebude urážet mé kamarády.“
Remus se jen usmál a zbytek jejich pozornosti si už vyžádala profesorka, která právě vešla do učebny.
Aniž by pozdravila, řekla jim svoje: „K Přeměňování patří některá z nejsložitějších a nejnebezpečnějších kouzel, která se budete muset naučit. Každý, kdo by si při mých hodinách chtěl zahrávat, tak odejde a už se nikdy nevrátí. To je mé první a poslední slovo, berte to jako varování!“ Pak proměnila židli v ovci a zase nazpátek.
Na všechny studenty to udělalo obrovský dojem. Nemohli se dočkat, kdy začnou také praktikovat podobná kouzla, to už ale profesorka psala na tabuli spoustu složitých pokynů a návodů a rozdala jim párátka, ze kterých měli udělat praobyčejný špendlík.
Na konci hodiny to zvládli jediní čtyři studenti. James, Remus, Sirius a Severus Snape. Když to James se Siriusem viděli, oba se na sebe škaredě ušklebili.
„Výborně. Čtyři studenti ? To je skvělý výsledek. Pět bodů pro Zmijozel a patnáct bodů pro Nebelvír,“ obdařila je svým úsměvem a Sirius s Jamesem se divili, že se tahle ženská dokáže tak hezky smát.
Na hodině Létání je už na hřišti čekal mladý profesor jménem Abram Chandler.
„Vítám vás studenti. Nebudu to prodlužovat. Každý se postaví ke svému koštěti.“
Všichni se postavili na svá místa. Sirius si povšimnul, že naproti němu stojí dívka, jež má žluté oči. Myslel si, že špatné vidí, ale když mu to James i Remus potvrdili, raději se věnoval tomu, čemu měl. Profesor dále pokračoval v pokynech. „Tak a teď vztáhněte svou pravou ruku dopředu. Tak, aby byla nad koštětem a křikněte VZHŮRU. Asi takhle. Vzhůru!“ profesorovo koště bylo náhle v jeho pravé ruce „Prosím, zkuste to.“
Prostorem se teď linulo VZHŮRU v každé tónině hlasu.
První držel koště v ruce James a ta dívka se žlutýma očima. Komu to vůbec nešlo, byl Petr a nějaký chlapec z Havraspáru.
„Děláte to špatně Quirelle. Takto!“ Ukázal profesor a Petra pobídl, aby udělal to samé.
„Tak a teď si každý dáte koště pod nohy, jako byste na něm seděli. Takto..,“předvedl profesor „pak si na něj nasednete a nohama se odrazíte od země. Rukama koště pevně držte, mírně se nadzvedněte nad zemi a zase se vraťte na původní místo. Předvedu vám to.“ Učitel si sedl na konec koštěte, špičkami se odrazil od země. Asi dvacet centimetrů se vznášel nad zemí, a pak zase dopadl zpět na zem. „Tak prosím a teď vy!“
Jediní, komu se to opravdu povedlo, byli zase James a ta zvláštní dívka.
„Výborně, pět bodů pro Nebelvír a pět bodů pro Havraspár. Ostatní cvičte to, co jsme dosud zkoušeli a vy dva pojďte prosím ke mně.“
James i dívka popošli k profesorovi.
„Máte talent, ale ještě bych si chtěl něco zkusit. Proleťte se mi tam a zpátky, prosím, “ ukázal na konec hřiště.
Oba se přichystali k letu. Dívka odstartovala o něco dřív, ale nazpátek dorazili téměř současně. James ji o pár centimetrů předehnal.
„Skvělé, opravdu skvělé. Ještě pár hodin létání a …nechtěli byste to vy dva zkusit příští rok v kolejních družstvech ?“
James se ohlédl na děvče a ona na něj. Oba dva souhlasně přikývli.
„Dám o tom zprávu profesorce McGonagallové a profesoru Kratiknotovi. Máte opravdový talent. Můžete jít, “ pobídl je „dnešní hodina je u konce, “ hulákal pro všechny.
„To by mě zajímalo, po kom ta holka je, po kom má ty oči ?“ mumlal si pro sebe Sirius.
„Jaká holka ?“ zajímal se Remus, kterému neuniklo Siriusovo žvatlání.
„Jen tak pro zajímavost, jmenuje se Alisha Hrochová. Létá skvěle,“ mínil James.
Sirius se pousmál: „Myslím, že si James už našel holku,“ šeptal Removi do ucha.
„Koneckonců, to ty taky,“ dodal nahlas, když si vzpomněl na svou původní myšlenku.
„Hmm,“ přitakal obdivně Petr s plnou pusou jídla. Všichni se na něj otočili, protože zřídkakdy promluvil a každé jeho kvíknutí byl obrovský zázrak.
Na poslední hodině už byli všichni naprosto vyplivnutí.
Petr usnul na lavici. Jessica Kasonová, profesorka Astronomie měla ve třídě obrovské horko a mluvila tak zpomaleně a monotónně, že to každého uspávalo. James byl myšlenkami úplně mimo. Představoval si, jak letí na novém modelu koštěte Stříbrný šíp nebo na Nimbusu 1700. Hraje zápas proti Montroseským strakám, šampiónům poslední sezóny, a vyhrává. Jakešovi se vždycky famfrpál zamlouval. Doma odebíral časopis, který byl jen a jen o tomto sportu. Od prvního dne, kdy mu otec vyprávěl o Bradavicích, se chtěl James stát hráčem kolejního družstva a jeho snem bylo stát se členem národního týmu. Chtěl být chytačem, protože mu asi nejlépe šlo chytání Zlatonky a taky ho to nejvíc bavilo, ale pokud by se stal střelcem nebo odrážečem, nevadilo by mu to. A teď už ho dělí jen rok od splnění prvního přání. Má šanci se příští rok ucházet o místo chytače, neboť jak zjistil, nebelbírký chytač Erwin Boncey je v posledním ročníku.
Nebelvírské družstvo už tři roky nevyhrálo žádný zápas. Vždycky prohráli, ale James musel uznat, že někdy to bylo velice těsné. Měl v Bradavicích, v Mrzimoru vzdálenou sestřenici přes dvě nebo tři kolena, na postu střelkyně, a ta ho vždycky informovala a nadšeně mu vyprávěla o zápasech nejen kolejních družstev. Kdysi byla na mistrovství světa ve famfrpálu, tehdy bylo ve Francii a domácí vyhráli. Jamese hrozně bavilo Trishu poslouchat, poněvadž to líčila tak barvitě, jako by tam byl s ní. Naneštěstí pro něj byla Trisha letos také v sedmém ročníku. James chtěl, aby si proti sobě zahráli. Jako dva členové různých družstev. Ale bohužel už nebudou mít šanci. Rozhodl se, že až bude členem týmu on, tak neprohraje žádný zápas a vyhraje nebelvíru pohár !
Sirius byl duchem taky mimo. Jediný, kdo dával pozor byl Remus.
Profesorka Kasonová byla žena ve středním věku a ačkoliv je astronomie zajímavá věda, ona to podávala takovým stylem, že to nejen studenty nebavilo a usínali přitom, ale tento předmět se stal terčem zhnusení. Nebyla ten typ jako profesorka McGonagallová, byla jakoby mimo realitu. Učivo odříkávala jako automat, jako básničku a vůbec neměla ponětí, co se ve třídě děje.
Jakmile hodina skončila, všichni se zdáli být šťastnější, avšak hrozně vyčerpaní. Jako by z nich profesorka vysála veškerou sílu.
„Třeba má nějakou moc vysávat ze studentů energii, je něco jako upír,“ koktal Sirius skoro se zavřenýma očima.
„Jo,“ přitakal James, „myslel jsem, že to neskončí!“
„No, aspoň se máte kdy prospat,“ usmál se Remus, který vůbec nevypadal, že by na té hodině byl. Byl svěží a i když jeho vzhled vypadal chatrně, vypadal ze všech nejlíp.
„Moje řeč,“ kvíkl něžně Petr.
Všichni tři se na něj šokovaně otočili.
„No vida, Péťo, začínáš si na nás zvykat,“ hihňal se jako obvykle teď už probraný Sirius.
Z Petra se v posledních hodinách už sypaly celé věty, sice holé a nerozvité, ale dávaly smysl.
Sirius začal sršit svou obvyklou dobrou náladou: „Neříkej mi, Remusi, že sis celou tu dobu dělal poznámky?“ Remus se škodolibě usmál a přikývl.
„Slyšel si to, Jamesi ? Jamesi, hej Jamesi ?!“ Sirius s ním třásl, byl jako v transu a stále myslel na famfrpál.
„Jo? Jo…jasně.. určitě,“ smál se „o čem je řeč?“
Sirius mu rozcuchal vlasy, ale výsledek byl stejný jako předtím. James měl téměř vždy rozcuchané vlasy, černé jako uhlí a málokdy šly učesat. Neposlušně mírně trčely do všech stran. Ať udělal, co udělal, vždycky to na něm dělalo neupravený dojem kluka, co v životě neviděl hřeben.
První den školy byl velice náročný, a tak nebylo divu, že všichni čtyři usnuli během pár minut.
Následující den hoši přišli na to, že i v Historii kouzel mohou dospat to, co nestihli. Profesor Binns, který kráčel ze strany na stranu je moc nezajímal. Látku jakoby vykládal jen pro sebe, ale to, že si v první lavici nějaká studentka lakuje nehty, ho už nezajímalo, nebo lépe řečeno, nejspíš o tom ani nevěděl. Největší štěstí měli studenti, kteří zaujali pozice v zadních lavicích, poněvadž ti, co byli v první řadě, byli nuceni cítit profesorův pot. Hodinu, co hodinu byl cítit po svém potu a ohrožení ve předu poznali, že udělali hroznou chybu.
Postupem času chlapci poznávali další své spolužáky.
V Přeměňování nedělali pokroky jen James, Sirius a Remus, ale i Frank Longbottom a k jejich nelibosti také Severus Snape. Takto Nebelvír i Zmijozel získával zase o nějaký ten bod navíc.
Formule každého bavily. V první hodině se učili levitaci, neboli nutili předměty létat. Švihnout a mávnout a pírko se vzneslo. Samozřejmě k tomu byla potřeba vyřknout nějaké kouzlo.
Profesor Kratiknot vždycky stál na hromadě tlustých knih, aby na všechny pozorně viděl. Pomalu mu rašila kozí bradka. Brzy byl velice oblíbený.
James si nemohl nevšimnout, že většinu učitelského sboru tvořili mladí profesoři a profesoři asi tak do čtyřiceti let. Ale nedokázal to určit, jelikož kouzelníci se dožívají požehnanějšího věku a nelze podle vzhledu určit, jak jsou staří.
Následujícího dne se však Jamesův názor vyvrátil.
Profesorka Morisnová byla „stará ječící harpie,“ jak říkal Sirius. Oba věděli, proč tomu tak je. Byla ředitelkou zmijozelské koleje. Hned první hodinu po nich křičela, proč dělají chyby, když jim vždy vše jasně vysvětlí. Potíž byla v tom, že jim nikdy nic neřekla, jen: „Pracujte chásko líná, na co máte knihy?“ Ihned si oblíbila toho slizkého Snapea. Sirius s Jamesem k němu měli čím dál větší odpor.
Dělali lektvar na léčení vředů. A i když ho měl Sirius naprosto správný, profesorka ho sjela, že málo podusil hlemýždě, že to viděla. Mávnutím hůlky byl kotlík zase prázdný: „Znovu a pořádně !!!“
„Co to proboha mele?“ rozčiloval se Sirius, „moc dobře ví, že jsem to měl všechno dobře, tak proč..“
„Protože jsi to měl hotové moc brzo, příště s tím počkej,“ skočil mu do řeči James.
„A to mám být lemra? Podívej se na slizáka Snapea, ten skončil téměř stejně jako já a nic mu neřekla!!“
„Ale on je ze Zmijozelu,“ upřeli na něj oči oba dva.
„Srážím Nebelvíru 10 bodů za vyrušování. Vy dva, jak se jmenujete ?“ ukázala na ně.
„Black.“
„Potter.“
„Na vás si dám pozor. Jste jen malí rozmazlení haranti. Obzvlášť na Vás si dám pozor, Blacku!“
Sirius po ní hodil hnusný vražedný pohled. Když se otočila, rychle něco zašeptal Jamesovi: „Kvůli ní se naučím ten nejjedovatější jed a naliju jí ho do toho jejího čaje, který si nosí prej každou hodinu,“ koukl na hrnek na jejím stole.
„Výborně Snape, už delší dobu pozoruji, že jste hotov. Vezměte si z něj příklad studenti “ Tak rychle a …velice správně,“ dodala, když se koukla do kotlíku, „tak se mi to líbí, něco ve Vás je, 10 bodů pro Zmijozel.“
To už Sirius svíral ruce v pěst: „Něco ve Vás je,“ šeptal „něco ve Vás je, leda tak plno mastnoty a lupů!“
Remus ho rychle uklidňoval a James mu musel pomoci.
Následovala Obrana proti černé magii, která bavila nejen čtyřku chlapců, ale i zbytek třídy. Jamesovi připadalo, že se mu tento předmět do hlavy vkládá sám. Nikdy neudělal chybu. Stejně tak to bylo s Remusem, Siriusem, Frankem, ale bohužel i Snapem.
Z Obrany proti černé magii měli ředitele školy, Abuse Brumbála. Vysokého staršího muže s dlouhými vlasy a vousy. Upřímné s pronikavé modré oči schovával za brýlemi tvaru půlměsíce. Byl to ten nejlepší profesor, kterého kdy tahle čtyřka kluků, poznala. Byl to nejenom férový a rozumný člověk, ale také nekřičel, vždy poradil a vždycky budil respekt.
Z Obrany proti černé magie se pro chlapce stal spíše koníček. Jakási záliba, které se nemohli dočkat. Brumbál si je tak získal, že pro ně každá hodina byla v nedohlednu. Zato každá hodina Lektvarů byla peklo.
Profesorka si na Siriuse velice zasedla a vyčítala mu co mohla, i to, že si zapomněla v kabinetu čaj, na který právě měla chuť. Ztrácel body za nic.
„Konečně víkend,“ bědoval James. Všichni mu dali za pravdu. Tento týden jim dal pěkně zabrat. Dostali plno úkolů a esejí, měli si procvičit plno kouzel.
„Snad se neučíš? Co Remusi ?“ obrátil se na něj Sirius.
„Někdy si ty úkoly budu muset udělat, když to udělám dnes, aspoň budu mít klid.“
„Jsi sebevrah,“ usoudil nakonec Sirius a šel otravovat Petra.
„Tak co Péťo, jak ti je…pověz mi, jak se máš ?“
Petr mlčel a vykuleně na něj hleděl.
„No, je pravda, že tohle je pro tebe pro začátek moc těžké. Tak mi aspoň řekni, jak se jmenuju ?“
„S-Sirius.“
„Výborně..a jak dál?“ usmíval se.
Petr se taky pousmál: „Black.“
„Skvělé!“
„Už ho netrap Siriusi,“ smáli se jak James, tak i Remus. Petr se na ně vděčně podíval a široce se usmál.
Poté se James zvedl a šel do sovince poslat vzkaz rodičům, jak moc se mu škola líbí, včetně špatných stránek, které poznal.

Blanch

candita.cz

bíglofil | wowkař | mangacvok | pisálek | grafický magor | metalák | rozhodně pako ... Smrdím tady od roku 2002 a smrdět budu dál!

303 komentáře “2. kap. – Profesorka Morisnová

  1. No dobré, ale příjde mi že Snapea nenávidí spíš Sirius a ne James,jen se mi to trošku neshoduje vždyť podle všeho neměl James vystát Snapea a sirius se u toho vždycky bavil a dělal si ze Severuse srandu a ne že Siriuse museli brzdit aby nechal snapea ale Sirius měl mírnit Jamese…jen tak pro pořádek=) ale jinak se mi to celkem líbí a těším se jak to bude dál.=)

  2. Tohle je druhá kapitola 🙂 Je jim jedenáct.. :)) Myslíš si, že to takhle zůstane napořád? Oni se v ději vyvíjí, já je neponechám pořád stejné 🙂 To pozor.. nemůžeš na základě druhé kapitoly odsousidt jejich chování 🙂

  3. Blanch tebe pokaždý když někdo zkriizuješ máš co říct to obdivuju taky bych to chtěla umnět..asi na to je zapotřeí určitej talent 🙂

  4. mám co říct, protože na to mám vysvětlení..myslíš si, že to tak píšu záměrně "špatně" ?? Já si svoje příběhy promýšlím, nefláknu tam jen něco z boku..

    A každý má vysvětlení pro své chování a jednání, jinak by určité věcvi nedělal..

  5. Ale přiznávám, že tehdy, když jsem to psala, jsem to podala dost okatě.. dneska bych sice tu povahu zanechala, ale ty přímé řeči bych nenapsala tak ostře..

  6. Mno jasně já to nemyslela jako máš tam chib jak máku ,ale hlavně že se máš na co vymluvit

  7. No, v patnácti jsem tu češtinu ještě tak moc neovládala..  a už jsem moc líná, abych to po sobě všechno znovu opravila :)))

    Nebo myslíš chyby faktické? .)) Jo těch tam je víc.. třeba, že je Lucius Malfoy stejně starý jako oni, Lily je o rok mladší, ten Křiklan tam chybí.. postupně, jak vycházely knihy, tak toho přibývalo..to je logické..

    ale gramatické chyby jsou tam určitě taky… tím jsem si jistá.

    Abych napsala povídku dobře i fakticky, musela bych si počkat, až vyjde sedmička, a pak to napsat znovu a abych rpavdu řela..17 kapitol je dost a trávila jsem nad tím dost času, takže je mi líto to smazat..

  8. člověk se vyvíjí i v psaní.. to je jasné..ještě k tomu, když je to několik let.. v mém psaní tehdy a teď je velký rozdíl.. teda já si to aspoň myslím a vidím to.. :))) Nevím, jak vy..

  9. Tak jsem přečetla tuto kapitolu a… no, myslím, že z Jamese jsi udělala až moc velkého machra – jako že mu zatím úplně všechno šlo, byl většinou se Siriusem a Remusem a Severem nejlepší… profesorka Morisnová mi přijde naprosto přehnaná… udělala jsi z ní takového druhého Snapea… bez hlavy a paty… 🙂

    Pak taková menší chybička, když jsi začala mluvit o té Morisnoví, tak jsi napsala, že je ředitelkou Zmijácké koleje a pak jsi psala, jak jsou její hodiny příšerné a pak teprve jsi napsala, že zas jenou měli udělat lektvar na léčení vředů…  – z čehož bylo jasné, že učí lektvary… já jen, že ne všichni ředitelé Zmijozelské koleje učí lektvary,  nebo jo??? :-))) Jiank je to pěkný, půjdu dál… :-))

    Ale museím přiznat, že mi je zatím nejsympatičtější asi Hoochová…. hlavní hrdinové… no, raději pomlčím… ;o))

  10. Hele..on někoho ty moresy Snape chytit musel a pokud měl Morisnovou za vzor, je to jasné.

    Ne tu bych napsala dneska stejně, za tou si stojím. Nějaká mrcha tam být musí.

    A Sirius, James a spol. byli nejlepšími studenty, takže to někdy začít muselo.. a když jim to jde, je jasné, že si věří. Vždyť Rowla Siria i Jamese popsala jako frajírky,  beru to od ní.

    Opakuji se, Morisnovou takovou chci mít, není to žádná chyba. Snape nechtěl v dospělosti učit Lektvary, pamatuješ? Chjtěl Obranu..ale pokud jí měl za vzor a šly mu lEKTVARY, CO BY SI JAKO NÁHRADU VYBRAL? tOHLE JE LOGICKÁ DEDUKCE.

    Morisnová je stará čarodejnice, je jasné, že se na ředitelku hodí vítečně, taky je na to dost stará a zkušená. A ty Lektvary už jsem vysvětlovala. Takže nevím, o jaké chybě to mluvíš..je to správně. Je ředitelkou koleje, učí Lektvary.. a? Když to tak vezmu Slughorn byl to samé, ředitel Zmijozelu, profesor Lektvarů.. já nějak nechápu tvou otázku..

  11. Ne, já myslela, že jsi při jejím začátečním popisu nenapsala, že učí lektvary. Počkej, zkopíruju to…:

    Profesorka Morisnová byla "stará ječící harpie," jak říkal Sirius. Oba věděli, proč tomu tak je. Byla ředitelkou zmijozelské koleje. (Ano, tady to je, ale není tam, že učila lektvary – to ale nevadí) Hned první hodinu po nich křičela, proč dělají chyby, když jim vždy vše jasně vysvětlí. Potíž byla v tom, že jim nikdy nic neřekla, jen: "Pracujte chásko líná, na co máte knihy?" Ihned si oblíbila toho slizkého Snapea. Sirius s Jamesem k němu měli čím dál větší odpor. (-Ano a tady jsou pocity z hodiny, ale není psáno, že to byly lektavary)

    Dělali lektvar na léčení vředů…. (-AŽ TADY TO JE!!!!)

    Snad jsi pochopila, že to, co je v závorce, jsem dopisovala já…. vždyť říkám,jen taková malá chybička….. Že prostě mluvíš o njěkaé hodině – neví se o které…… už to nemusíš řešit… :-)

    Na profesorku Morisnovou budu mít nesutále ten názor, že je nějaká přehnaná…… :-)))) Jsem děnsě tvrdohlavá, z toho si prosím nic nedělej, docela obdivuju tvou trpělivost se tady se mnou tolik vybavovat!!!!! :-))

  12. ty vado Blanch ty si talentovaná!!!! proč nevydáš knížku hned bych si jí koupila páč ty kapitoly jsou uplně super!!!!!

  13. Wiky: však to byl zámer..já jsem k tomu přecejenom došla, ne? Vždyť jsem popisovala všechny hodiny..James si naivně myslel, jak jsou všichni mladí a v pohodě..a pak nastaly Lektvary..chtěla jsem si to pořádně vychutnat. Takže nechápu, co ti an tom vadí..být to tak má.. asi bych to tak nepsala, kdybych to tak nechtěla.. tomu se říká napínání čtenáře..to neznáš? Každý čeká, co z toho vyleze. To není chyba. To je styl psaní. To si zvykej, píše tak víc lidí, nejen já..

    Claris: no, to si zrovna nemyslím..

  14. No, jak myslíš, budu muset více číst tvoje povídky, abych si na ten tvůj zajímavý styl zvykla… :-)  Jo, že mě to nenapadlo hned – to "utajování klíčového slova"… 🙂 dík za nápovědu… %=)

  15. je fakt, že se to spíš používá třeba ve fejetonech apod. Ale já mám tenhle styl ráda..dlouho napíná čtenáře..

  16. mocinky hezký tak ted jdu ven s pejskem a až se vrátím jdu na další kapitolečku jsi šikovná!!!!!!!!:-))))

  17. Myslím že se tady stal omyl,ta dívka z žlutýma očima se jmenovala Hoochova nebo Hrochová?Protože učitelka létání v HP 1 měla žluté oči a jmenovala se Hoochová

  18. neřekla bych, k tomuhle určit ne :)) Je to opsaný první díl HP 🙂

    Je to Hoochová… tam je Hrochová? To opravil zase ten pitomej Word.. nechce se mi to opravovat..hlavně, že to chápete :)))

  19. Ale ne netí to opsaný.Je to zajímavý že tam přimícháš lidi kteří jsou v HP třeba toho Quirella,dokonce to člověka potěší protože mu to přiblíži ty lidi z HP

  20. Ale ty víš, jak to myslím…říkám, že postavy jsou jiné..ale opis děje..je to stejné..jako  v knize o Harrym, jen tam jsou jiné postavy..prostě je to stejné

  21. Neučil Brumbál náhodou dřív přeměňování, já si myslím že určitě jo, proč ho tedy cpeš i to černé magie. To se nedá zvládnout být ředitelem a ještě užie obranu proti černé magii :-)

    Jinak moc pěkný, už jdu číst dál.

  22. AhojkyBlanch,nemohla bych si tuhle povídku skopírovat a vytisknout,je super a ráda bych si ji přečetla trochu častěji,jen´že kvůli bráchovi to nějak nezvládám a musím vždy začít od začátku,nevadilo by ti to?

  23. Nevadilo, proč… vždyť to nikde dál nepublikuješ, ale tiskneš si to pro vlastní potřebu.. 🙂 Kdybys mi to nenapsala, stejně bych to nikdy nezjistila 🙂

  24. Je to zatim takový dost nudný a je tam dost faktů, který tam neseděj. Jak třeba, že je Brubál ředitel a učí OPČM. Sice vim, že to nemůžeš měnit po každý knížce, ale stejně. Lektvary má učit Křiklan a ředitel má být Dippet a Brumbál má být na formule a na to že tibylo čtrnáct bych se taky moc nevimlouvala. Třeba takovej Paolini, ten začal psát v patnácti a nudný to taky neni. No, ale zrovna já nemam co kritizovat, já bych nenapsala vůbec nic.No budu číst dál třeba to bude lepší.

  25. Já už nevím..ale vím, co udělám..prostě dám do úvodu, ŽE TOHLE JE 4 NEBO 5 LET STARÁ POVÍDKA, KTERÁ VZNIKLA JEŠTĚ PŘED EXISTENCÍ 5. DÍLU, MÁM TEN DOJEM, ŽE DOKONCE I PŘED 4. DÍLEM A O POLOVINĚ FAKT JSEM NEVĚDĚLA, PROTO JE TO JINAK.

    DIPPET NEBYL ŘEDITELEM, KDYŽ BYLI POBERTOVÉ VE ŠKOLE…VE TŘETÍ KNIZE JE JASNĚ NAPSÁNO, ŽE REMUS MOHL JÍT STUDOVAT JEN PROTO, ŽE BRUMBÁL SE STAL ŘEDITELEM ŠKOLY A BRUMBÁL NEUČIL ŽÁDNÉ FORMULE, ALE PŘEMĚŇOVÁNÍ. NEVYMLOUVÁM SE NA TO, ŽE MI BYLO 14, ALE NA TO, ŽE EJ TO STARÉ A O PLNO FAKTECH JSEM NEVĚDĚLA..TEĎ JE MI 19, TEĎ SE PLNO TOHO ZMĚNILO, NEMYSLÍŠ? JÁ NEJSEM ŽÁDNÝ PAOLINI, BYLA TO MOJE PRVNÍ POVÍDKA A NIKDY JSEM O NÍ NETVRDILA, ŽE JE ÚŽASNÁ, TO BACHA A JAKO 14TI LETÁ PUBERŤAČKA JSEM NEBYLA V TOMTO OBORU ZBĚHLÁ A PSÁT JSEM NEUMĚLA. K TĚM FAKTŮM..MÁM TAM TŘEBA, ŽE S NIMI CHODÍ DO ROČNÍKU MALFOY, COŽ JE BLBOST, PROTOŽE TEN JE O SEDM LET STARŠÍ, NEŽ POBERTOVÉ. ŽE lILY JE O ROK MLADŠÍ, TO BY SE JEŠTĚ DALO BRÁT, PROTOŽE HAGRID ŘÍKAL, ŽE JAMES A LILY BYLI VE "SVÉ DOBĚ" OBA DVA PRIMUSOVÉ, ALE NENÍ ŘEČENO, ŽE ZÁROVEŇ, KAŽDOPÁDNĚ NA HP LEXICONU JE, ŽE JSOU STEJNĚ STAŘÍ, TAKŽE TO JE DALŠÍ CHYBA. PAK TEN BRUMBÁL, KTERÝ MĚL UČIT PŘEMĚŇOVÁNÍ, ALE JELIKOŽ SE STAL ŘEDITELEM, PŘEMĚŇOVÁNÍ ZAČALA UČIT MINERVA. DALŠÍ CHYBOU JE, ŽE TAM JE PANÍ NORISSOVÁ, POCHYBUJI, ŽE BY TA KOČKA MĚLA TOLIK LET, V TÉ DOBĚ JEŠTĚ ANI NEMOHLA EXISTOVAT. JE TAM PLNO CHYB, NEOMLOUVÁM SE VĚKEM, ALE NEZNALOSTÍ FAKT, TEĎ BYCH TU POVÍDKU NAPSALA ROZHODNĚ JINAK. ALE UŽ JE V CHODU A DOPLŇOVAT VŠECHNA FAKTA…TO BYCH TO MUSELA FURT MĚNIT TU POVÍDKU. JAK JSEM MOHLA VĚDĚT, ŽE TAM BUDE NĚJAKÝ KŘIKLAN..TO MÁM KVŮLI TOMU PŘEPSAT CELOU POVÍDKU? ALE ON TAM STEJNĚ BUDE, PROTOŽE MORISNOVÁ ODEJDE A TAKY TAM NENÍ ŘEČENO, ŽE KŘIKLAN UČIL LEKTVARY CELÝCH 7 LET JEJICH STUDIA, JEN JE PROSTĚ UČIL. VE TŘETÍM ROČNÍKU UŽ JE UČIT BUDE. Ježiši, já jsem měla celou dobu zaplej caps lock, sakra..omlouvám se..

    Nemysli si, že jsem naštvaná nebo tak(protože si to myslí vždycky každý) :), jen prostě vysvětluji, proč to tak všechno je. Už mě to totiž nebaví, jak mě na to každý upozorňuje, já o tom vím, ale prostě už kvůli toho nepřepíšu celou povídku. Říkala jsem si, že to smažu celé a začnu to psát znovu, ale přijde mi to už líto, protože jsem do toho vložila tolik energie..

  26. A kdo řiká, že bys to měla hned mazat? Možná by bylo i zajímavější dát tam víc faktů který tam nesedí. Třeba s tou Lili si myslim, že to ale vůbec nevadí a taky si myslim že každej musí nějak začít.Dokonce si myslim e na začátečníka, kterej nezná všechna fakta je to dost dobrý. V každym ppřípadě jsem to nemyslela jako urážku nebo tak. Já jenom strašně ráda kritizuju asi jako ty vysvětluješ.

  27. jÁ JSEM TO NEBRALA JAKO URÁŽKU, NIKDY TO NEBERU JAKO URÁŽKU :)) zase ten caps lock..sakra :)) Já vždycky ospravedlňuji vše, co napíšu, protože když to napíšu, určitě k tomu mám důvod..třeba i takový, jaký čtenář nevidí. :))) Ale právě prto tu povídku nemám moc v lásce, protože je tam plno chyb.. protože je taková nezralá a nepropracovaná.. a je..no, však mě chápeš 🙂 Hlavně kvůli těm chybám 🙂

  28. ahojky můžeš se prosím kuknout na muj blog a napsat nam co na to říkáš máme ho s kámoškou teprve krátce a tak bysme potřebovaly aby nám někdo zkušený poradil dk Shailla(hansi)

  29. nezlob se, na to si najděte někoho jiného..víš, kolik lidí mě takto prosí? Já na to vážně nemám čas, fakt promiň 🙁

  30. ach jo :)) kolikrát to ještě uslyším 🙂 no commet..už nemám sílu sek tomu vyjadřovat :)))

    ano, učí…víc už k tomu nebudu psát, protože se budu furt dokola opakovat..vážně k tomu musím připsat nějaký úvod, ať už se konečně těchto zbytečných dotazů vyhnu :))

  31. blanch,je to super.mě je totiž uplně jedno jestli tam nema nebo ma byt nějaka morisnova.mě se prostě tvoje povidky libijou,i když uznávám že ted ppišeš o hodně líp

  32. http://utilizzazione.dolanare.com utilizzazione della cartografia numerica per la formazione di sistemi informativi territoriali: utilizzazione della cartografia numerica per la formazione di sistemi informativi territoriali, utilizzazione della cartografia numerica per la formazione di sistemi informativi territoriali. http://utilizzazione.dolanare.com utilizzazione della cartografia numerica per la formazione di sistemi informativi territoriali.

  33. zdar

    NoOo mě se twoje příběhy líběj, ale připadá mi to jakobychčetla HP1 akorát s trochu jinejma postavama-dějově je to dost podobný…

    ináč ať se daří :-)

  34. :))) to ěm těší..ale mně se ode mě líbí máloco..

    No to jsou ti smapeři otravní…už je ignoruju

Napsat komentář: moto yamaha t max Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..